نخستین همایش امنیت در فضای مجازی

مهندس صیامی

نخستین همایش امنیت در فضای مجازی امروز در مشهد برگزار گردید. دراین همایش که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان حوزه انتظامی، اداری و دانشگاهی برگزار شد محوراصلی سخنرانی ها بررسی مشکلات و تخلفات در فضای مجازی،اطلاع رسانی این موضوعات و تاکید بر اهمیت موضوع امنیت در فضای مجازی و همچنین بررسی اخرین شیوه های امنیتی در فضای مجازی با حضور کارشناسان انتظامی بود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ایران، در این همایش که با حضور رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری، رئیس مرکز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی و معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی شهید رجائی برگزار شده است آخرین دستاورد ها و تجربیات به دست آمده در خصوص امنیت کاربران و تهدیدات موجود مورد بررسی قرار گرفت.
سید حسام رضوی زاده، دبیر همایش هدف از برگزاری این همایش را بروز رسانی اطلاعات کاربران فضای مجازی از اطلاعات و آسیب های موجود در حوزه مجازی عنوان کرد.
وی افزود در حال حاضر امنیت در فضای مجازی به اندازه امنیت در فضای زندگی اهمیت دارد و باید در فضای مجازی از داشته‌ها و اطلاعات مردم حفاظت کرد.
یکی دیگراز ویژگی های این همایش اعطای گواهینامه ای توسط پلیس فتا میباشد که برای نخستین بار، به شرکت کنندگان در این همایش داده شد.

منبع: پایگاه خبری فناوری اطلاعات ایران